Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Caroline Jakobsson - 7 juni 2009 23:14

Lördag fm rullade milen mot Lida Loop och Långsloppscupen i MTB. Bilen stannade dock i Iggesund först så att jag och Bodil fick tävla av oss lite vi också. Sedan fortsatte vi mot Stockholm, där Andreas och Henrik och övriga klubbmedelammar skulle få lite mer race i benen med 65 km MTB.


Resultat Iggesundsmilen


Resultat Lida Loop


Min "form" verkar hålla i sig. Det känns i alla fall som att kroppen är pigg. Första 3 km gick jättelätt, sen fick jag lite svårare att kunna hålla tempot i benen. Dels blev jag säkert tröttare av tempot i sig, sedan är jag inte van att springa så pass "långa" lopp ännu på asfalt. Första 4 km av banen var väldigt platt, sedan blev milslingan mer kuperad och långa sega motlut, dock ej branta. 


Sträckan mättte totalt knappt 11 km (10.81 på min GPS) och tiden blev dryga 45,5 minuter.


Med den tiden blev jag 4:a och det är jag nöjd med, jag var ungefär 1,5 min efter seger. Jag brukar inte jämföra placeringar utan min egen känsla i kroppen och den var bra, även om jag inte orkade hålla tempot mot slutet. Bodil vann 5 km klassen som mätte 5,35 km (två olika banor), grattis! Båda banorna var alltså längre än utsatt.


Så till Lida Loop. Killarnas egna betyg blev lite allt från bra till hyffsat till inte nöjd. Andreas gjorde en finfin insats med tiden 2 tim och 17 min och kom in som 20: e totalt och 19:e i Herrar Elit (han hade killen som vann H 30 före sig). Tidsavståndet till Magnus Palmberg som vann var 11 minuter. Bra, för killarna cyklar snaaabbbt. Nu blir det fålla 1 nästa år istället för 2:an :) Henrik blev 34: a totalt och 24: a i Herrar Elit. Micke blev xxx totalt och 25:a i Herrar Elit. Även Chanida cyklade den tuffa banan!


Själv agerade jag och Bodil support, där vi hade 7 personer att supporta med vätske och gelar i langningszonen. Tävlingen gick snabbt för oss kan jag säga :) På morgonen hann vi med ett löppass som planerades vara 75 minuter som som bara blev 60 minuter för jag kunde inte fortsätta springa. Min ena benhinna har blivit riktigt uppretad av asfaltsloppet i Iggesund och vill inte vara med på några dagar säger den. Nu smörjs det för fullt så hoppas jag kunna springa igen på onsdag. Idag blir det styrketräning och rodd efter jobbet och imorgon cykling MTB.


Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards