Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Caroline Jakobsson - 16 juni 2009 22:00

B- Hb går upp, jippi! Kan faktiskt vara det som bidrar till min bättre upplevda form på sistonde. Stor skillnad i syrebärande kapacitet att ligga på 116- 120 jämfört med vad jag har nu. Jag tog 2 prover i söndags och hade då 134 och 135. Yes, på rätt väg!


Jag har också nyss kommit in från mitt träningpass. Först gick jag upp slalombacken med  Ekita så hon fick springa av sig samt körde en del apportövningar. Var ute i ca 30- 40 min. Därefter direkt hem och ut på MTB:n. Cyklade mot Matfors (vände vid Målsta). Totalt pass 90 min AI.


Nu ska köras lite ultraljud innan sussning!

Av Caroline Jakobsson - 16 juni 2009 19:01

...är den dag det är idag. Jag har just nu helt brist på fantasi vad gäller rubriker.


Helgen som var blev helt fullproppad med aktiviteter. Tidiga mornar och sena nätter. I lördags körde jag dubbla träningspass (totalt över 4 timmars träning räknat i effektiv tid) samt var på bio och gjorde snabbvisit på Oscar. I söndags blev det skidgångsintervaller i Södra slalombacke på förmiddagen, följt av lite shopping och titt på Birsta City. Kvällen blev vikt åt ett andra träningspass (1 tim cykling med inslag av styrketryck) samt ca 2- 3 timmars jobb i företaget. Puuuh, vilken helg :)


Igår blev det välbehövlig vila. Hade lite lätt huvudvärk hela dagen så det kändes smart att vila istället för att dra på sig något skit. Förutom hundprommis med Ekitan och inslag av övningar (apport, sitt på pipa, inkallning etc) blev det mest bara slapp framför datorn.


Äh, nu är det bäst att jag pallrar mig ut på prommis med Ekitan. Cykeln står och väntar på mig i källaren och vill att jag ska rasta den på ett träningspass :) Blir lite senare träningar nu när man jobbar heltid. Känns skönt att landa lite hemma innan det är dags för aktivitet.

Ovido - Quiz & Flashcards