Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Caroline Jakobsson - 13 juni 2009 16:14

Hemma igen. Det blev en fin tur med Chanida idag! Den kvava luften gjorde att jag bytte om från långtaights till kortisar innan jag cyklade iväg. Lite färg på blek- benen måste jag försöka få till att få.


Jag mötte upp med Chanida vid Lv5 sedan drog vi mot Bergsåker- Kovland- Indal- några kilometer mot Liden- tillbaka till Indal- Bergeforsen via Lagmansören etc- Sörberge- Timrå Örnen- Laggarberg- Bergsåker- Hem.


Turen med MTB- cyklar slutade på 81,6 km, tiden blev 3 tim och 36 min (snitt 22,7 km/h). Pulsen 127 i medel. Perfect. Fin tur och härligt sällskap.

 Härnäst väntar ev ett styrketräningspass i em. Har jag sagt att jag ska träna ner mig i helgen så måste jag ju hålla det :) Har knappast något som väntar härnäst som det kan vara bra att hålla formen uppe inför. Benhinnan känns bara jag cyklar nu trots det lilla joggpasset igår som jag avbröt.


Två fina saker att nämna finns dock:

1) Min nya lvg- cykel kommer på tisdag till Sverige och den ser precis ut som min MTB; vit och helsnygg :)

2) Andreas persade med 30 sekunder på sin sträcka på Indalsledenloppet idag (numera sträcka 2)


Bye!

Av Caroline Jakobsson - 13 juni 2009 11:31

Hittade denna låt på en blogg för ett tag sedan och sen spelas den rätt flitigt på radion nu också. Superbra tycker jag. Sen ska påpekas att jag inte lyssnar så noga vad den handlar om, låten är i alla fall bra :/


Nu ska blandas lite sportdryck och ut och hojja.

Av Caroline Jakobsson - 13 juni 2009 11:04

...blir sen träning för mig idag då Chanida bara kan klockan 12. Passade då på att ta en sovmorgon, vilket jag inte gjort på väldigt länge. Vaknade och somnade om flera gånger, men lyckades iaf sova till ca 9.30 vilket får vara rekord på sista tiden.


Sitter och funderar om vi ska köra 3- 4 tim i skogen eller kanske blandad körning. Skogen tar betydligt mer på kroppen, fungerar inte att köra AI alla gånger då. Dock är det hård träning jag vill ha så det kanske passar utmärkt, om Chanida vill såklart. Men den tjejen bangar aldrig ett riktigt pass :)


Hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards