Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Caroline Jakobsson - 14 juni 2009 13:08

Hur härligt är inte det!


Passet idag hade varit fulländat såvida jag inte haft problem med benhinnan. Mums mums med träning i spöregn (mitt favvoväder) med pigg kropp. Synd bara att det känns så onödigt med bra form nu när jag inte kan springa...., men kul är det.


Började idag med att gå med stavar snabbt upp till Södra för att börja intervallerna där. Jag kan alltså inte ens jogga. Väl där fick det bli 3 * intervall uppför hela Södra slalombacke. Det fick räcka med 3 st nu i början med taskig benhinna, siktar senare i sommar på 5 st.


Känslan var kanonbra! Jag körde tröskelintervaller med 163- 169 i medelpuls (olika på olika intervall) jämfört med 179 som jag haft i medel de tre senaste tävlingarna. Med denna låga puls var jag ändå bara 16 sek ifrån mina rekordtider, då jag gått nästan max en gång. Nu kände jag varken av någon lidelse i ben eller pulsmässigt. Hur härligt som helst när man kan känna att man nästan flyger upp för slalombacken (sett till min egen kapacitet såklart).


Benhinnan kände jag av, men så länge det inte är ren smärta så tränar jag på. Blir definitvt inte läkt av att bara vila.

Av Caroline Jakobsson - 14 juni 2009 09:36

Igår blev det ett till pass innnan bion. Jag drog ner persiennerna (så att inte grannarna kan kika in) och körde mitt eget styrketräningsprogram på en handduk i vardagsrummet med bra musik på bra volym :) Det blev en massa situps, armhävningar och annat smått och gott i 30 min effektiv träningtid (uppdelat på olika set). Därefter stress och sedan ombyte för bio.


Jag mötte upp med Bodil och såg Drag me to hell som hade fått 4 stjärnor i ST. Den var fullkomligt värdelös............visst, jag ryckte till någon gång men mestadels var den så dålig att vi istället skrattade. Kroppsvätskor som sprutade åt alla håll och massa konstigheter. Nej, absolut ingen ny Gothika (hur det nu stavas) i alla fall. Den filmen var bra. Härmed ges alltså en varning att se denna film!!!


Efter bion gick vi runt på stan och tittade lite och löste sedan in oss på Oscar, där Bodils sambo var. Satt där och snackade i någon timme innan vi drog hem.

(6- 6 till Bodil och mig, eller var det 7- 6 till Bodil? ;) 


Efter lite sovmorgon är jag nu redo för ett skidgångspass i Södra, frågan är bara om benhinnan är det, men det visar sig. Gå måste jag ju kunna göra...

Ovido - Quiz & Flashcards